Nieuws

You are here: Home » Nieuws

Hier vindt u het laaste nieuws over de activiteiten van MFS.

Koenders Totaalbouw neemt van Meurs installatiebedrijf over.

Koenders Totaalbouw heeft zijn positie in de markt versterkt door de overname van van Meurs installatiebedrijf. Beide bedrijven gaan als zelfstandige ondernemingen verder maar de samenwerking zal intensiveren. MFS heeft de overname vanuit Koenders Totaalbouw begeleid en daarbij onder andere het overnamevoorstel opgesteld en het due diligence onderzoek uitgevoerd.

Lees verder —

‘Lange termijnvisie kenmerkt familiebedrijven’

Max Miltenburg in Arnhem Business
Lees het artikel in Arnhem Business

Het is nog donker bij aankomst, maar door de weloverwogen belichting straalt Landgoed Rhederoord op deze vroege decemberochtend. Statig en luxe maar door de vriendelijke bediening ook toegankelijk. Met Arnhem Business Ontbijt starten we de dag in de wijnkelder tussen de juweeltjes. We hebben desondanks de verleiding weerstaan om de champagne te ontkurken.

Lees verder —

Ik heb geen glazenbol, maar wel een bepaald voorspellend vermogen

Een bedrijf kopen of verkopen. Dat gaat gepaard met emoties. Wil je de werkelijkheidszin niet verliezen en een verantwoorde deal sluiten dan schakel je Max Miltenburg van MFS in. Hij is expert op het gebied van overnames. Max is ervaringsdeskundige en met deze kennis begeleidt hij inmiddels jaren overnames tot succesvolle transacties.

Lees verder —

Overname Witteveen Men’s Shop

Witteveen Men’s shop is overgenomen door Anil Gök. Anil Gök is al jaren een bekend gezicht bij Witteveen Men’s shop, hierdoor is verzekerd dat de huidige klanten zich thuis zullen blijven voelen bij Witteveen Men’s shop. MFS is gevraagd door de heer Gök om de overname te begeleiden met onder andere het uitvoeren van een overname analyse en het uitvoeren van een due diligence onderzoek.

Lees verder —

AED leverancier Preveco overgenomen door Vivon

Op 1 november 2017 zijn de activiteiten van AED leverancier Preveco overgenomen door Vivon Nederland. Preveco is leverancier van AED’s onder eigen merk. Vivon Nederland, gevestigd op Ekkersrijt, is de grootste onafhankelijk AED leverancier in de Nederlandse markt en verzorgt voor de klanten ook het onderhoud en de vervanging van componenten.

Preveco leverde sinds 2013 betaalbare AED’s, de Lifepoint Pro en Lifepoint Plus,  op de Nederlandse markt met een onderhoudsconcept, maar kon niet door hen gewenste bedrijfsomvang bereiken. Daarop heeft Preveco contact gezocht met Vivon om hun activiteiten over te nemen.

Vivon heeft MFS gevraagd de overname van de activiteiten, voorraden, klantenportefeuille en website, etc. te begeleiden. In een doorlooptijd van 3 maanden zijn  de onderhandelingen gevoerd, is er een intentieovereenkomst getekend en na een kort, maar gedegen due Diligence onderzoek is de koopovereenkomst opgesteld en getekend. MFS heeft Vivon als overnameadviseur begeleidt in het opstellen van een overnamevoorstel, de verschillende overeenkomsten, en het due diligence onderzoek.

Het onderhoud van de AED’s van Preveco is na de overname in handen van Vivon en zij levert ook de componenten, als batterijen en elektrodes voor de Lifepoints. De overname past perfect in de missie van Vivon Nederland B.V., namelijk het vergroten van de AED dichtheid, waardoor er minder levens onnodig verloren gaan.

MarketingQED gefuseerd met Scanmar

MarketingQED gefuseerd met Scanmar

Begin maart 2016 is MarketingQED gefuseerd met Scanmar, specialist op het gebied van het ontsluiten en koppelen van marketing informatie met interne verkoop en marketingdata. Samen vormen marketingQED en Scanmar de grootste Europese software leverancier op het gebied van sales en marketing informatie en analyse.

marketingQED LTD uit Londen, UK, heeft een 10 jarige historie als leverancier op het gebied van marketing analyse software en maakt het voor haar klanten mogelijk uit te vinden wat het rendement van de marketing uitgaven is.

Scanmar heeft al meer dan 20 jaar ervaring met het rapporteren van externe marketing data bronnen als Nielsen en GFK, met interne verkoop en marketingdata. Daarmee kunnen bedrijven betere beslissingen nemen en beter voorspellen hoe hun business zich gaat ontwikkelen. Scanmar levert haar klanten online rapportage systemen en data warehouses voor enterprise en marketing informatie systemen, daarnaast ontzorgt Scanmar haar klanten met het onderhouden van deze informatie systemen. De klanten van Scanmar en marketingQED zitten in alle sectoren van de consumenten industrie, zoals FMCG en voedingsindustrie, en ook in de marketing sector.

Han Meijer, CEO van Scanmar, en John Dawson en Drew Barnes, oprichters van marketingQED, zullen gezamenlijk leiding geven aan de groep. De groep van Scanmar en marketingQED heeft vestigingen in Nederland, Engeland, Singapore en in de Verenigde Staten van Amerika.

De fusie besprekingen en onderhandelingen zijn begeleid door MFS. MFS begeleidde het proces door het opstellen van een waarderingsvergelijking, het onderhandelen van de intentieovereenkomst, de coördinatie van het due diligence onderzoek, het begeleiden van de laatste onderhandelingen en het verzorgen van de transactie documenten. Scanmar werd in dit proces verder ondersteund door Van Boekel accountants, Hekkelman Advocaten en Notarissen en BoodleHatfield Lawyers. MarketingQED werd begeleid door advocaten van Bates Wells Braithwaite Lawyers en Kneppelhout DD en de accountants van Haysmacintyre.

Meer informatie kunt u vinden op de websites van Scanmar en marketingqed.

Start op tijd met bedrijfsoverdracht

Start op tijd met bedrijfsoverdracht

MFS is geïnterviewd door het ondernemersblad van de Lindus (DUS) om informatie te verstrekken over bedrijfsoverdrachten. Op tijd beginnen is hier het motto, zodat er bijvoorbeeld gebruik kan worden gemaakt van een bedrijfsopvolgingsfaciliteit. Daarvoor moet een familielid dat hiervan gebruik wil maken al wel minstens 3 jaar in dienst zijn van het bedrijf, al is het maar parttime.
In het proces van de bedrijfsoverdracht is het belangrijk om andere familieleden die hierbij betrokken zijn hierover te informeren en de consequenties voor hen te bespreken. Het afspreken en opstellen van een familiestatuut, waarin deze afspraken worden vastgelegd geeft duidelijkheid naar alle partijen. Dit kan problemen in de familie met de overdracht voorkomen en het draagvlak versterken.
MFS werkt voor bedrijfsoverdrachten vaak samen met accountants, advocaten en fiscalisten, aangezien het zoeken naar een goede koper, hier niet bij aan de orde is.De overdracht vindt immers plaats aan een familielid.

 

Voor het complete artikel kijk even hier. In de DUS van december 2015 zijn er een aantal specifieke artikelen opgenomen over bedrijven in de Liemers waar bedrijfsoverdracht een rol heeft gespeeld, zoals Willems Technisch Adviesbureau en Hendriks Coffee Comfort.

Workshop Bedrijfsovername voor OKA

In september 2015 heeft Max Miltenburg van MFS een Workshop Bedrijfsovernames voor OKA leden gegeven in Kasteel Rosendael te Rosendaal. Een gemêleerd gezelschap van ondernemers, accountants en advocaten gaf hierbij acte de present en kon onder het genot van een uitstekende lunch zich over bedrijfsovernames laten informeren.

in de presentatie kwamen naast het proces van de bedrijfsovername ook zaken aan bod als, de rol van een adviseur, emoties bij bedrijfsovernames, financiering van overnames en waardering van Bedrijven. In de Arenacum van oktober 2015 is uitgebreid verslag gedaan van de bijeenkomst. Na de presentatie was er de gelegenheid om een rondleiding in Kasteel Rosendael te krijgen, waarvan de meeste aanwezigen gebruikt maakten.

Een kopie van het artikel in de Arenacum is toegevoegd als bijlage en kan worden gedownload.Workshop Bedrijfsovernamearenacum sept 2015